Vanlige Spørsmål | Layered

Er det åpent kjøp eller bytterett?

Du kan alltid returnere dine produkter innen 30 dager fra leveringsdagen. Dette gjelder for de varene vi har på lager, uansett produktkategori. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold. For mer informasjon, les våre vilkår under leverering og bytte.

  

Hvor lang er garantien? 

Fra leveringsdagen gjelder tre (3) års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker  bare opprinnelige produksjonsfeil og ikke feil som forårsakes av kunden eller av en annen årsak som Layered ikke er ansvarlig for. For bruksslitasje gjelder 2 års garanti.

 

Kan man bestille et teppe på mål? 

Ja! Vil man bestille et teppe på mål må man regne med lengre leveringstid. Kontakt oss på info@layeredinterior.com for mer informasjon.

 

Kan jeg få råd om størrelsen på teppet eller møbelet? 

Ja! Send oss et bilde av rommet der produktet skal plasseres, og vi gir deg råd om hvilket teppe eller møbel og i hvilken størrelse vi tror vil passe best. Send bildet til info@layeredinterior.com

 

Hvor er bestillingen min?

I løpet av leveringstiden sender vi ut statusoppdateringer på mail. Deretter kontakter transportfirmaet deg 1–3 arbeidsdager før leveransen finner sted for å avtale et tidsintervall for levering. Har du andre spørsmål, kontakt kundeservice, info@layeredinterior.com

 

Kan jeg få hjelp til bæring, utpakking og montering?

Layered tilbyr via tilleggstjenestene fra DHL enkeltbemannet innbæring, dobbeltbemannet innbæring og for visse områder også kveldslevering. Les mer om dette under våre Allmenne Vilkår. Hvis du er interessert i tilleggstjenester, vennligst kontakt kundeservice, info@layeredinterior.com

 

Jeg har mottatt en skadet pakke, hva skal jeg gjøre

Om det er en synlig transportskade er det enkleste å varsle om dette direkte til sjåføren ved mottak. Be sjåføren om en signatur på din kopi av frakseddelen. Selv om emballasjen ser hel ut, er det viktig at du pakker opp og kontrollerer varene så fort som mulig for å kunne oppdage både synlige og skjulte transportskader. Spar emballasjen for eventuell retur. Om varen er skadet ved leveranse skal dette varsles umiddelbart til Layereds kundeservice, info@layeredinterior.com. Dette skal gjøres innen tre dager for at Layered skal kunne varsle transportøren om skaden.

 

Hvor slitesterke er teppene deres?

Teppene våre er av høyeste kvalitet og dermed veldig slitesterke. Som med alle tepper kreves det at man tar vare på det for å forlenge levetiden mest mulig. Les mer om dette under våre Vedlikeholdsråd.

 

Er det mulig å vaske teppene? 

Vi anbefaler alltid å vaske teppene hos en profesjonell og autorisert tepperenser som utfører flatvask. Ved kjemisk rens må ikke kjemikalier som inneholder trikloretylen benyttes. For mindre flekker, les våre Vedlikeholdsråd.

  

Loer de? 

I løpet av den første tiden kan teppet loe en del. Dette skyldes ikke produksjonsfeil. Et tuftet teppe loer alltid når det er nytt. Den beste måten å fjerne lo på er å støvsuge teppet ofte i begynnelsen. Etter en stund vil det loe mindre, og til slutt vil loingen opphøre. Dette gjelder spesielt våre ull-, viskose- og ryetepper.


LES MER
Levering & retur

Velg land

Velg land og valuta fra flaggene nedenfor.
  • Sweden
  • Norway
  • UK
  • US
  • EU
  • Swiss
  • DK
Beställning av varuprov är begränsande till max tre stycken per beställning.