Levering och retur
LEVERING
Tepper
Vi tilbyr gratis frakt på tepper innenfor EU. Levering tar ca 7 dager for tepper som holdes på lager. Som standard leveres teppen til port/tomtgrense, men tilleggstjenester er tilgjengelig i kassestadiet dersom kunden ønsker hjelp til henting. Levering skjer mellom 09:00 og 17:00, mandag-fredag og du vil motta en SMS-varsling før leveringstidspunktet. Dersom du som kunde ikke kan motta leveransen til avtalt tid, vil du bli belastet for ny fraktkostnad eller alternativ returkostnad dersom du har angret kjøpet.
Møbler
Vi sender kun møblene våre innenfor EU.
Vi tilbyr ikke gratis frakt på møbler, men avhengig av hvor du bor kommer det en fraktkostnad ved bestilling av møbler. Som standard leveres møblene til port/tomtgrense, men tilleggstjenester er tilgjengelig i kassestadiet dersom kunden ønsker hjelp til henting. Levering skjer mellom 09:00 og 17:00, mandag-fredag og du vil motta en SMS-varsling før leveringstidspunktet. Dersom du som kunde ikke kan motta leveransen til avtalt tid, vil du bli belastet for ny fraktkostnad eller alternativ returkostnad dersom du har angret kjøpet.
Henting er tilgjengelig som en tilleggstjeneste og kan velges i kassen. Alle møbler kommer montert, så pass på å måle slik at møblene går gjennom dørkarmer og trapper.Layered reserverer seg for mulige tilleggskostnader dersom produktet ikke kan fraktes inn med standard inntransport.
Layered er ansvarlig for eventuelle skadede eller tapte varer under transport til kunden. Kjøper er tilsvarende ansvarlig for at varene returneres på grunn av benyttet angrerett.
Transportansvar
Layered er ansvarlig for eventuelt skadet eller mistet vare under transporten til kunden. Kunden er ansvarlig for varen under eventuell retur. Kunden er ansvarlig for at teppet er ordentlig innpakket og kommer tilbake i god stand. Dersom kunden trenger ny emballasje til returen må kunden ta kontakt med info@layeredinterior.com.
Tilleggstjenester
Ekspedisjonsavgift for tilleggstjenester forekommer.
Alle møbler kommer montert, så pass på å måle slik at møblene går gjennom dørkarmer og trapper.Layered reserverer seg for mulige tilleggskostnader dersom produktet ikke kan fraktes inn med standard inntransport.
Spore leveranse - Hvor er pakken min?
Fraktselskapet kontakter deg 1-3 arbeidsdager før leveringen skal skje for å avtale en tidsintervall for leveransen. I leveransetiden sender vi ut statusoppdateringer via e-post. Dersom du som kunde ikke kan motta leveransen til avtalt tid, vil du bli belastet for ny fraktkostnad eller alternativ returkostnad dersom du har angret kjøpet.
RETUR
Hvis kunden vil angre kjøpet sitt skal man klart og tydelig melde fra om dette til Layered før tidsfristen for angreretten går ut. Kunden belastes for returkostnaden. Kunden skal oppgi navn, adresse, ordrenummer og annen relevant informasjon. Kunden kan gi beskjed til Layered via telefon +46 816 70 06 eller via e-postadresse info@layeredinterior.com.
Kjøp av produkter på lager
Du kan returnere produkter innen 30 dager fra leveringsdagen. Dette gjelder bara for de varene vi har på lager, uansett produktkategori. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold. Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten.
Kunden belastes for returkostnaden.
MERK FØLGENDE! Ingen returrett på bestillingsvare møbler eller tepper med spesielle mål.
Kjøp av standard tepper
Ved kjøp av et teppe gjelder 30 dagers åpent kjøp, forutsatt at teppet er produsert i en av våre standardstørrelser. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold. Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten. Kunden belastes for returkostnaden.
Kjøp av møbler
30 dagers åpent kjøp. Ved retur betaler kunden returkostnaden og er ansvarlig for varens tilstand under returfrakten. Produktet skal returneres komplett og godt pakket og med kvittering. Er du usikker på produktet, må du håndtere det varsomt slik at det kan returneres i ny stand, det vil si ubrukt, og ta vare på emballasjen. Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten. Dersom du av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig til avtalt tid for å hente din returnerte vare, vil du som kunde bli belastet for en ny hentetid. Vær også oppmerksom på at dersom du ble kvitt pallen ved levering, vil du bli belastet i tillegg i tillegg til standard retur ettersom ny pall må bestilles.
Ved kjøp av spesialbestilt eller spesialtilpasset vare
Du har tre dager på deg til å angre kjøpet før produksjonen av varen din starter. Etter at produksjonen har startet er det dessverre ingen mulighet til å heve kjøpet. Dette gjelder alle produkter som ikke er på lager.
Forskuddsbetaling
For spesialbestilte produkter eller ordre som overstiger 30 000 kr betales kostnaden med forskuddsbetaling, men du kan annullere eller endre bestillingen din kostnadsfritt innen tre arbeidsdager etter at ordren er lagt inn. Ved betaling med forskuddsfaktura kontakter vi alltid kunden etter at ordren er plassert.
Returfrakt
Om du ønsker å levere tilbake en vare står kunden selv for returfrakten. Vær oppmerksom på at varen må være ubrukt og med samtlige etiketter i behold. Tilbakebetaling som gjelder den returnerte varen gjøres til den opprinnelige kjøperens betalingsmetode etter at returen er mottatt og godkjent av oss. Layered er ikke ansvarlig for eventuelle transportskader ved retursending, send derfor varen tilbake godt innpakket.
Angreretten gjelder i 4 ukedager etter dagens ordre er plassert (ikke helligdager) for møblene våre som er produsert etter kundens instruksjon, eller som på en eller annen måte er blitt modifisert som følge av kundens instruksjon. Dersom kunden angrer på bestillingen må kunden umiddelbart kontakte info@layeredinterior.com.
Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten.
Hvordan returnere
Møbler
Vi sender kun møblene våre innenfor EU.
Alle våre møbler lages på bestilling og vi tilbyr ikke retur- eller bytterett på våre møbler.
Du har tre dager på deg til å angre kjøpet før produksjonen av varen din starter. Etter at produksjonen har startet er det dessverre ingen mulighet til å heve kjøpet. Dette gjelder alle produkter som ikke er på lager.
Tepper
Ved retur betaler kunden returfrakten og er ansvarlig for varens tilstand under returfrakten. Når du som kunde har levert forespørsel om retur, kontakter vi deg for å avtale hentedag eller hvor du kan levere varen til nærmeste fraktagent. Deretter sender vi ut fraktdokumenter via e-post som du printer ut og fester på pakken. Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten. Kunden er ansvarlig for henting, at varen er riktig pakket og i god skikk. Dersom du av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig til avtalt tid for å hente din returnerte vare, vil du som kunde bli belastet for en ny hentetid.
Returneringskostnad små tepper (opptil 200 cm x 300 cm):
Norge: 495 NOK
Europa: 45 EUR
Resten av verden: Tilbud
Returneringskostnad store tepper (fra 250 cm x 350 cm):
Norge: 695 NOK
Europa: 60 EUR
Resten av verden: Tilbud
- For å foreta en retur, send e-post til info@layeredinterior.com senest 30 kalenderdager etter at du har mottatt varene dine.
- Når vi har mottatt og godkjent returen vil det bli refundert til betalingskortet som ble brukt ved bestillingen. Alternativt vil fakturaen din bli kansellert.
Pledd, puter, pleieprodukter og dørmatter
Ved retur betaler kunden returfrakten og er ansvarlig for varens tilstand under returfrakten. Når du som kunde har levert forespørsel om retur, kontakter vi deg for å avtale hentedag eller hvor du kan levere varen til nærmeste fraktagent. Deretter sender vi ut fraktdokumenter via e-post som du printer ut og fester på pakken. Kunden er ansvarlig for henting, at varen er riktig pakket og i god skikk. Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten.
Dersom du av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig til avtalt tid for å hente din returnerte vare, vil du som kunde bli belastet for en ny hentetid.
Returneringskostnad:
Sverige: 199 SEK
Norge: 199 NOK
Övriga Europa: 22 EUR
Resten av världen: Tilbud
Hvis du ikke overholder avtalen om retur, for eksempel ved at fraktdokumentene ikke skrives ut eller at ingen er hjemme ved henting til tross for avtalt tid for henting, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for det. Kunden skal sørge for at det tydelig fremgår hvilken kunde og hvilket ordrenummer varen/varene sendes fra. Dette slik at Layered kan identifisere varen som din og for at refusjonen kan utføres raskt og enkelt. Layered skal ha mottatt varen senest 14 dager etter at fraktsedler ble sendt ut. Når kunden angrer kjøpet sitt refunderer Layered beløpet kunden har betalt for varen, minus kostnaden for retur av varen i samsvar med beløpet nevnt over. Layered har rett til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjonen som har oppstått fra det refunderte beløpet. Denne verdireduksjonen kan være et resultat av at kunden har brukt eller slitt på varen i større grad enn hva som er nødvendig for å bestemme egenskap og funksjon. Under refusjonen vil Layered benytte samme betalingsmiddel som kunden selv brukte under den opprinnelige transaksjonen, hvis kunden ikke spesifikt er blitt enig med Layered om noen annet.
Layered har likevel rett til å vente med refusjon til varen har nådd lageret, eller til at kunden på en aller annen måte kan bekrefte at varen er sendt til Layered, for eksempel ved å vise frem innleveringskvittering. Når varen har nådd Layered refunderer Layered beløpet kunden har betalt for varen, minus eventuell verdireduksjon nevnt i avsnittet ovenfor samt fratrekk for returhåndtering.
Vær oppmerksom på at Layered ikke gir deg emballasje for retur. Du er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transporten.
Reklamasjon
Hvis noe er galt med varen din reklamerer du via info@layeredinterior.com så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. Beskriv feilen eller skaden så detaljert som mulig og legg ved bilder av skaden. På den måten kan vi vurdere saken din på best mulig måte. Vi tar videre kontakt med deg så fort vi kan for eventuell kompensasjon eller retur. En eventuell utbetaling vil skje innen 30 dager etter at saken er ferdigbehandlet.
Kunden har 3 års reklamasjonsrett på varer som er kjøpt på layeredinterior.com i samsvar med gjeldende forbrukerkjøpslov.
Layered forbeholder seg retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil i henhold til gjeldene forbrukerkjøpslov. Videre følger Layered alltid Brukerklagernemdas retningslinjer.
Transportskade
Dersom varen din er skadet ved levering, skal dette dokumenteres av deg umiddelbart samt meldes inn til oss på Layered innen 24 t. Sjekk pakken ordentlig før du mottar varen og signerer følgeseddelen. Dersom pakken er skadet, må du be sjåføren om en merknad på følgeseddelen før du signerer og sørge for at du får en kopi.
Før du signerer følgeseddelen:
- Gå gjennom emballasjen som varen kom i både utvendig og innvendig. Ved eventuell skade, be sjåføren om en merknad på følgeseddelen før du signerer den.
Send følgende til Layered innen 24 timer etter at du har mottatt varen:
- Bilde av emballasjen, utvendig og innvendig
- Bilde av følgeseddelen fra transportøren
- Bilde av varen og dens skader
- Tekst som beskriver saken din
- Dette sendes til info@layeredinterior.com
Viktig: Ta vare på originalemballasjen og ikke bruk varen inntil videre.