Levering & Retur

LEVERING

Transportfirma:

I Stockholmsområdet – For større tepper, DHL , og for møbler Sun-Com.
Mindre sammenbrettbare tepper sendes med Post Nord My Pack til et utleveringssted.
Resten av Sverige – DHL
Rest of the world- UPS

Varene vil normalt leveres innenfor tidsperioden som oppgis på produktsiden på Layereds nettsted. Leveranse skjer vanligvis på hverdager mellom 08:00 – 17:00 til nærmeste port, grind eller garasjeoppkjørsel for møbler og tepper som ikke sendes med postnord. Husk at leveransetiden som oppgis på hjemmesiden er preliminær. Du som kunde vil bli varslet per telefon av transportfirmaet i løpet av dagene før leveranse for nærmere informasjon om leveringsdag og tidspunkt. Ved spørsmål om leveranse, vennligst kontakt info@layeredinterior.com.

Tilleggstjenester (oppbæring/kveldsleveranse med DHL/Veddesta transport)

Layered tilbyr tilleggstjenestene enkelbemannet oppbæring, dobbelbemannet oppbæring og på visse steder også kveldsleveranse gjennom DHL. Disse tilleggstjenestene er ikke inkludert i ordinær pris og kan derfor ikke tilgoderegnes/tilbakebetales ved eventuell retur eller gjenkjøp. Når varen er levert og mottatt av bestilleren, anser man tjenesten som utført. Hvis du er interessert i tilleggstjenester, vennligst kontakt info@layeredinterior.com.

Hjemlevering kveldstid   Leveranse til nærmeste grind, port eller garasjeoppkjørsel. Leveranse vil vanligvis skje mellom 17.00 og 22.00. Sjåføren tar kontakt med deg på forhånd for å bekrefte leveransetidspunktet.

Enkelbemannet oppbæring   Leveranse inn i hjemmet ditt ved hjelp av en person. Sjåføren kjører så nært adressen som mulig og en person hjelper til med å bære inn varen. Vedkommende bærer inn varen i riktig rom, unntatt ved plassmangel eller hvis døråpningen er for trang. Det forventes at kunden hjelper til med oppbæringen hvis dette blir nødvendig. Emballasje fjernes ikke på oppbårede produkter. Sjåføren kontakter deg før leveransen for å bekrefte leveransetidspunktet.

Dobbelbemannet oppbæring   Leveranse inn i hjemmet ditt ved hjelp av to personer. Sjåføren kjører så nært adressen som mulig og to personer bærer varen inn i hjemmet i riktig rom, unntatt ved plassmangel eller hvis døråpningen er for trang. Emballasje fjernes ikke på oppbårede produkter. Sjåføren kontakter deg før leveransen for å bekrefte leveransetidspunktet.

Sjåføren har dessverre ikke muligheten til å fjerne emballasje, hengsle av dører eller lignende for å bære inn møbelet. Legg merke til at de ansatte i fraktselskapet av forsikringsgrunner ikke har muligheten til å ta av seg skoene når de bærer inn produkter. Dekk derfor til gulvet ditt dersom du har et gulv som er skjørt eller følsomt for flekker. Fjern gjerne møbler og annet som kan være i veien, slik at det blir så enkelt som mulig å komme inn i rommet uten å skade eller ripe opp noe.

Henting

Layered tilbyr ikke henting og leverer kun ut til adressen kunden har oppgitt, eller til agent dersom pakken er av slik natur at den sendes til agenten.

Transportansvar

Layered er ansvarlig for eventuelt skadet eller mistet vare under transporten til kunden. Kunden er ansvarlig for varen under eventuell retur. Kunden er ansvarlig for at teppet er ordentlig innpakket og kommer tilbake i god stand. Dersom kunden trenger ny emballasje til returen må kunden ta kontakt med info@layeredinterior.com

Tilleggstjenester

Ekspedisjonsavgift for tilleggstjenester forekommer

Spore leveranse - Hvor er pakken min?

Fraktselskapet kontakter deg 1-3 arbeidsdager før leveringen skal skje for å avtale en tidsintervall for leveransen. I leveransetiden sender vi ut statusoppdateringer via e-post.

Nedenfor kan du spore forsendelser hos respektive fraktselskap: DHL og UPS

DHL: http://www.dhl.se/sv/express/godssoekning.html
UPS: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=en_us

ANGRERETT OG ÅPENT KJØP

Hvis kunden vil angre kjøpet sitt skal man klart og tydelig melde fra om dette til Layered før tidsfristen for angreretten går ut. Kunden skal oppgi navn, adresse, ordrenummer og annen relevant informasjon. Kunden kan gi beskjed til Layered via telefon +46 816 70 06 eller via e-postadresse info@layeredinterior.com.

Kjøp av produkter på lager  

Du kan alltid returnere produkter innen 30 dager fra leveringsdagen. Dette gjelder for de varene vi har på lager, uansett produktkategori. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold.

  

Kjøp av Rugs Made to Order, standardstørrelser

Ved kjøp av et teppe som produseres på bestilling gjelder 30 dagers åpent kjøp, forutsatt at teppet er produsert i en av våre standardstørrelser. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold.

 

Kjøp av Møbler Made to Order og Rugs Made to Order, spesialstørrelser

Etter utført forskuddsbetaling av et spesialbestilt produkt har du tre dager på deg til å angre kjøpet før produksjonen av varene dine starter. Etter at produksjonen er satt i gang er det dessverre ikke mulig å heve kjøpet.

 

Forskuddsbetaling

For spesialbestilte produkter eller ordre som overstiger 30 000 kr betales kostnaden med forskuddsbetaling, men du kan annullere eller endre bestillingen din kostnadsfritt innen tre arbeidsdager etter at ordren er lagt inn. Ved betaling med forskuddsfaktura kontakter vi alltid kunden etter at ordren er plassert.

 

Returfrakt 

Om du ønsker å levere tilbake en vare står kunden selv for returfrakten. Vær oppmerksom på at varen må være ubrukt og med samtlige etiketter i behold. Tilbakebetaling som gjelder den returnerte varen gjøres til den opprinnelige kjøperens betalingsmetode etter at returen er mottatt og godkjent av oss. Layered er ikke ansvarlig for eventuelle transportskader ved retursending, send derfor varen tilbake godt innpakket.

 

Angreretten gjelder i 4 ukedager etter dagens ordre er plassert (ikke helligdager) for møblene våre som er produsert etter kundens instruksjon, eller som på en eller annen måte er blitt modifisert som følge av kundens instruksjon. Dersom kunden angrer på bestillingen må kunden umiddelbart kontakte info@layeredinterior.com. 

Tepper

Et teppe kan returneres i inntil 30 dager etter mottatt leveranse, forutsatt at produktet returneres i komplett tilstand og godt innpakket sammen med kvittering. Er man usikker på produktet skal man behandle produktet forsiktig, slik at det kan leveres tilbake i ny tilstand (dvs. ubrukt), og spare på emballasjen. Åpent kjøp gjelder ikke for spesialbestilte varer eller outlet-varer.

Hvis kunden vil angre kjøpet sitt skal man klart og tydelig melde fra om dette til Layered før tidsfristen for angreretten går ut. Kunden skal oppgi navn, adresse, ordrenummer og annen relevant informasjon. Kunden kan gi beskjed til Layered via telefon 070- 820 10 45 eller via e-postadresse info@layeredinterior.com.

RETUR

Møbler

Ved retur betaler kunden returfrakten og er ansvarlig for varens tilstand under returfrakten. For å kunne returnere et produkt må det være i uforandret stand med samtlige etiketter i behold. Ved retur av møbler, kontakt oss på info@layeredinterior.com for mer informasjon.

Tepper

Ved retur betaler kunden returfrakten og er ansvarlig for varens tilstand under returfrakten. Avgiften for returen er:

Sverige & EU: 695 Kr
Norge & Rest of the world: 996 Kr

Store tepper i størrelsen 300×400 cm:
Sverige & EU: 1495 Kr
Norge & Rest of the world: 1795 kr

Når du som kunde har levert forespørsel om retur, kontakter vi deg for å avtale hentedag eller hvor du kan levere varen til nærmeste fraktagent. Deretter sender vi ut fraktdokumenter via e-post som du printer ut og fester på pakken. Kunden er ansvarlig for henting, at varen er riktig pakket og i god skikk.

Hvis du ikke overholder avtalen om retur, for eksempel ved at fraktdokumentene ikke skrives ut eller at ingen er hjemme ved henting til tross for avtalt tid for henting, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for kr. 495,-. Kunden skal sørge for at det tydelig fremgår hvilken kunde og hvilket ordrenummer varen/varene sendes fra. Dette slik at Layered kan identifisere varen som din og for at refusjonen kan utføres raskt og enkelt. Layered skal ha mottatt varen senest 14 dager etter at fraktsedler ble sendt ut. Når kunden angrer kjøpet sitt refunderer Layered beløpet kunden har betalt for varen, minus kostnaden for retur av varen i samsvar med beløpet nevnt over. Layered har rett til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjonen som har oppstått fra det refunderte beløpet. Denne verdireduksjonen kan være et resultat av at kunden har brukt eller slitt på varen i større grad enn hva som er nødvendig for å bestemme egenskap og funksjon. Under refusjonen vil Layered benytte samme betalingsmiddel som kunden selv brukte under den opprinnelige transaksjonen, hvis kunden ikke spesifikt er blitt enig med Layered om noen annet.

Layered har likevel rett til å vente med refusjon til varen har nådd lageret, eller til at kunden på en aller annen måte kan bekrefte at varen er sendt til Layered, for eksempel ved å vise frem innleveringskvittering. Når varen har nådd Layered refunderer Layered beløpet kunden har betalt for varen, minus eventuell verdireduksjon nevnt i avsnittet ovenfor samt fratrekk for returhåndtering.

 

Reklamasjon

Hvis noe er galt med varen din reklamerer du via info@layeredinterior.com så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. Beskriv feilen eller skaden så detaljert som mulig og legg ved bilder av skaden. På den måten kan vi vurdere saken din på best mulig måte. Vi tar videre kontakt med deg så fort vi kan for eventuell kompensasjon eller retur. En eventuell utbetaling vil skje innen 30 dager etter at saken er ferdigbehandlet.

Kunden har 3 års reklamasjonsrett på varer som er kjøpt på layeredinterior.com i samsvar med gjeldende forbrukerkjøpslov.

Layered forbeholder seg retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil i henhold til gjeldene forbrukerkjøpslov. Videre følger Layered alltid Brukerklagernemdas retningslinjer.

Transportskade

Dersom varen er skadet ved leveranse skal dette umiddelbart rapporteres til Layereds kundeservice, info@layeredinterior.com. Dette skal skje innen tre dager slik at Layered kan rapportere skaden til fraktselskapet. Sjekk pakken ordentlig før du tar imot varen. Ved synlig transportskade er det enklest å rapportere dette direkte til sjåføren når man mottar varen. Be sjåføren om en anmerkning på din kopi av fraktseddelen. Selv om emballasjen ser hel ut er det viktig at du pakker opp og kontrollerer varen så raskt som mulig for å oppdage både synlige og skjulte transportskader. Spar emballasjen til eventuell retur.

Velg land

Velg land og valuta fra flaggene nedenfor.
  • Sweden
  • Norway
  • UK
  • US
  • EU
  • Swiss
  • DK